WDH Werving en Selectie Bureau is Landelijk actief en werkt met een vast tarief van 3500 euro per vacature ongeacht opleiding of salaris op een No Cure No Pay basis. Dus u betaald nooit meer dan dit vast tarief.

WDH Werving en Selectie Recruitment Bureau Piloot luchtvaartmaatschappij

Piloten trainingen zijn duur en zeer concurrerend, maar met de vraag naar piloten die zullen toenemen, kunt u genieten van een carrière vol verantwoordelijkheid tijdens het reizen over de hele wereld

Als piloot van een luchtvaartmaatschappij, vliegt u passagiers of vracht op lange of korte vluchten voor recreatieve, zakelijke of commerciële doeleinden.

Het vliegtuig wordt meestal bestuurd door twee piloten; de ene zal de kapitein zijn die de piloot is en het andere zal de ondersteunende eerste officier zijn. Piloten rijden meestal om de beurt om het vliegtuig te besturen om vermoeidheid te voorkomen, waarbij de ene de bediening bedient, de andere spreekt de luchtverkeersleiding aan en voltooit het papierwerk.

In sommige gevallen, zoals langeafstandsvluchten, kunnen er drie of vier piloten aan boord zijn zodat iedereen de nodige onderbrekingen van het vliegen kan opvangen.

De kapitein heeft de algehele verantwoordelijkheid voor de veilige en efficiënte werking van het vliegtuig en de veiligheid van bemanning en passagiers.

Je zult te maken krijgen met zware verantwoordelijkheid en persoonlijke betrokkenheid. Je moet voldoen aan strenge trainingscursussen, gevolgd door een periodieke training om de zes maanden, om de relevante licentie te behouden die voor de functie vereist is.

verantwoordelijkheden

U moet het volgende doen:

  • zorg ervoor dat alle informatie over de route, het weer, passagiers en vliegtuigen wordt ontvangen
  • gebruik die informatie om een ​​vliegplan te maken met details over de hoogte van de vlucht, de route die moet worden afgelegd en de benodigde hoeveelheid brandstof
  • ervoor zorgen dat de brandstofniveaus de balans opleveren tussen veiligheid en zuinigheid en toezicht houden op het laden en tanken van het vliegtuig
  • zorg ervoor dat alle veiligheidssystemen correct werken
  • informeer het cabinepersoneel voor de vlucht en onderhoud regelmatig contact tijdens de vlucht
  • verrichten van controles vóór de vlucht op de navigatie- en besturingssystemen
  • communiceren met de luchtverkeersleiding voor het opstijgen en tijdens de vlucht en de landing
  • zorgen dat geluidsvoorschriften worden gevolgd tijdens het opstijgen en landen
  • gegevens uit instrumenten en bedieningselementen begrijpen en interpreteren
  • het regelmatig controleren van de technische prestaties en positie van het vliegtuig, weersomstandigheden en vliegverkeer tijdens de vlucht
  • communiceren met passagiers die gebruikmaken van het omroepsysteem
  • reageer snel en adequaat op veranderingen in het milieu en noodsituaties
  • werk het vliegtuiglogboek bij en schrijf aan het einde van de vlucht een rapport, waarin eventuele incidenten of problemen met het vliegtuig worden vermeld.

Werkuren

Verwacht te werken ongebruikelijke uren als een piloot is niet een 9 am tot 5 pm baan. De lengte van een werkdag is afhankelijk van het bedrijf en de route, maar kan variëren van drie tot twaalf uur. Starttijden zullen vaak verschillen afhankelijk van de route, soms beginnend in de vroege ochtend en soms laat in de nacht.

Wat te verwachten

  • Je bent vaak in wachtdienst, dus je moet dichtbij het vliegveld wonen waar je bent om daar te komen op relatief korte termijn.
  • Als u werkt voor een korteafstandsvliegtuig, ontvangt u uw diensten doorgaans een maand of twee van tevoren. Dit resulteert in een stabieler evenwicht tussen werk en privé.
  • Als je een langeafstandsboogpiloot bent, zul je langere periodes buitenshuis doorbrengen en lange afstanden vliegen. U moet zich kunnen aanpassen aan verschillende tijdzones en kunt regelmatig op uw bestemming overnachten.
  • Piloten zijn beperkt tot 900 vlieguren per jaar. Op geregelde luchtvaartmaatschappijen is de werklast gelijkmatig verdeeld over het jaar, terwijl bij chartermaatschappijen de zomermaanden drukker zijn dan de wintermaanden.
  • De meerderheid van de piloten van commerciële luchtvaartmaatschappijen zijn mannen, maar meer vrouwen betreden nu het beroep.
  • Het grootste deel van je tijd wordt besteed aan het zitten in de cockpit van het vliegtuig, en de meeste cockpits zijn ontworpen met comfort in gedachten. Als u een langeafstandspiloot bent, kunt u vermoeidheid oplopen, vooral als u in verschillende tijdzones naar het oosten of het westen vliegt. Op langeafstandsvluchten zijn er vaak kooien in het vliegtuig waar u een kort dutje kunt doen.
  • De rol vereist veel werk en toewijding - je moet elke zes maanden bepaalde tests behalen, dus moet de nodige studie uitvoeren. Je moet ook elk jaar een medisch middel halen.

WDH Werving en Selectie Recruitment Bureau Piloot luchtvaartmaatschappij