WDH Werving en Selectie Bureau is Selectie Bureau is Landelijk actief en werkt met een vast tarief van 3500 euro per vacature ongeacht opleiding of salaris op een No Cure No Pay basis.

WDH Werving en Selectie Recruitment Bureau Klantenservice manager

Functieprofiel Klantenservice manager

Als een klantenservicemanager kunt u teams in verschillende industrieën beheren en klantgerichte doelen behalen

Klantenservice managers zorgen ervoor dat aan de behoeften van hun klanten wordt voldaan. Uw doel is om uitstekende klantenservice te bieden en te promoten in de hele organisatie waarvoor u werkt. U zorgt ervoor dat aan de servicestandaarden wordt voldaan en beheert het klantenserviceteam.

Je kunt op verschillende niveaus werken, van het hoofdkantoor tot de voorkant van het bedrijf, en in de meeste gevallen zijn dat:

  • helpen bij het ontwikkelen en implementeren van klantenservicebeleid in een organisatie
  • manieren vinden om de klanttevredenheid te meten en de dienstverlening te verbeteren
  • leiding geven aan een team van medewerkers van de klantenservice
  • face-to-face vragen van klanten afhandelen.

Typen klantenservice-managers

De rollen lopen sterk uiteen en functietitels in klantenservicebeheer omvatten:

  • manager bedrijfsdiensten
  • customer care manager
  • klant operations manager
  • Manager Klantenrelaties.

In elk van deze rollen wordt van u verwacht dat u de behoeften van uw klanten begrijpt en bevredigt, waar mogelijk de verwachtingen overtreft.

verantwoordelijkheden

Hoewel het werk varieert, afhankelijk van het type en de grootte van de inlenende organisatie, zijn uw typische activiteiten waarschijnlijk enkele of alle van de volgende:

  • hulp bieden aan klanten die de producten of diensten van uw organisatie gebruiken
  • hoffelijk communiceren met klanten via telefoon, e-mail, brief en face-to-face
  • onderzoeken en oplossen van problemen van klanten, die mogelijk complex of al lang bestaan, die zijn doorgegeven door medewerkers van de klantenservice
  • omgaan met klachten van klanten of grote incidenten, zoals een beveiligingsprobleem of een klant die ziek wordt
  • het terugbetalen of compenseren van klanten
  • nauwkeurige verslagen bijhouden van discussies of correspondentie met klanten
  • het analyseren van statistieken of andere gegevens om het niveau van klantenservice te bepalen dat uw organisatie biedt
  • het produceren van schriftelijke informatie voor klanten, vaak met behulp van computerpakketten en software
  • rapporten schrijven waarin de klantenservice wordt geanalyseerd die uw organisatie biedt
  • het ontwikkelen van feedback- of klachtenprocedures die klanten kunnen gebruiken
  • verbetering van klantenserviceprocedures, -beleid en -normen voor uw organisatie of afdeling
  • ontmoeting met andere managers om mogelijke verbeteringen aan de klantenservice te bespreken
  • betrokkenheid bij werving en beoordeling van personeel
  • personeel opleiden om een ​​hoge standaard van klantenservice te leveren
  • leiding geven aan of leiding geven aan een team van medewerkers van de klantenservice
  • leren over de producten of services van uw organisatie en op de hoogte blijven van wijzigingen
  • Vooruitgang houden op ontwikkelingen in klantenservice door relevante tijdschriften te lezen, naar vergaderingen te gaan en cursussen bij te wonen.

Vaardigheden

Je moet laten zien:

  • communicatievaardigheden waarmee u klanten duidelijk kunt informeren, helpen en adviseren, en effectief contact kunt onderhouden met andere professionals
  • luistervaardigheid, om precies te begrijpen wat klanten nodig hebben
  • probleemoplossend vermogen
  • vertrouwen, geduld, beleefdheid, tact en diplomatie, bij het omgaan met moeilijke situaties
  • motivatievaardigheden en het vermogen om een ​​team van medewerkers van de klantenservice te begeleiden en te leiden
  • creatief denken, om met nieuwe ideeën te komen om de normen voor klantenservice te verbeteren
  • een vermogen om goed onder druk te werken
  • organisatorische en planningsvaardigheden om klantenservicebeleid te ontwikkelen
  • goede persoonlijke presentatie, vooral wanneer ze face-to-face met klanten zijn
  • een engagement om uw vaardigheden op het gebied van klantenservice continu te verbeteren.

WDH Werving en Selectie Recruitment Bureau Klantenservice manager