WDH Werving en Selectie Bureau is Landelijk actief en werkt met een vast tarief van 3500 euro per vacature ongeacht opleiding of salaris op een No Cure No Pay basis. Dus u betaald nooit meer dan dit vast tarief.

WDH Werving en Selectie Recruitment Bureau Lucht cabinepersoneel steward / stewardess

Als je de jet-set levensstijl wilt beleven die werkt als cabinepersoneel, moet je hard werken, toewijding en professionaliteit tonen, dag en nacht en de hele wereld

Leden van het cabinebedieningspersoneel bieden uitstekende klantenservice aan passagiers terwijl ze tijdens de vlucht hun comfort en veiligheid garanderen. De bemanning is opgeleid om te gaan met veiligheids- en noodsituaties die zich kunnen voordoen en kan eerste hulp aan passagiers verlenen.

Als cabinepersoneelslid zorgt u ervoor dat alle nooduitrusting goed werkt voordat u vertrekt en dat er voldoende benodigdheden aan boord zijn. U helpt passagiers aan boord van het vliegtuig en geeft een demonstratie van veiligheidsprocedures en uitrusting.

Luchtcabine bemanning tracht de vliegervaring aangenaam te maken voor passagiers en serveert drankjes en maaltijden en verkoopt geschenken en belastingvrije artikelen. U kunt op korte of lange afstandsvluchten werken.

verantwoordelijkheden

Taken kunnen variëren, afhankelijk van de grootte van het team waarin je werkt en of je aan een korte of lange vlucht werkt. Je taken omvatten echter:

  • het bijwonen van een pre-flight briefing, waarbij het cabinepersoneel zijn werkposities voor de aankomende vlucht toewijst. Bemanning wordt op de hoogte gebracht van vluchtdetails, het vluchtschema, het aantal kleuters aan boord en als er passagiers zijn met speciale vereisten, zoals diabetische passagiers of passagiers in rolstoelen
  • het uitvoeren van pre-flight taken, inclusief het controleren van de veiligheidsuitrusting en het doen van veiligheidscontroles, zorgen voor een schoon en opgeruimd vliegtuig en dat de informatie in de zitplaatsen up-to-date is en alle maaltijden, drankjes en voorraad aan boord zijn
  • passagiers aan boord verwelkomen en naar hun stoel leiden
  • de passagiers informeren over de veiligheidsprocedures van het vliegtuig en ervoor zorgen dat alle handbagage veilig wordt opgeborgen
  • het controleren van alle veiligheidsgordels en kombuizen is veilig voor het opstijgen
  • mededelingen doen namens de piloot en vragen beantwoorden tijdens de vlucht
  • serveren maaltijden en drankjes
  • verkopen van belastingvrije goederen en het adviseren van passagiers van eventuele beperkingen die gelden op de plaats van bestemming
  • passagiers gerust te stellen en ervoor te zorgen dat zij veiligheidsprocedures in noodsituaties correct volgen
  • zo nodig eerste hulp verlenen
  • ervoor zorgen dat passagiers aan het einde van een vlucht veilig van boord gaan en controleren of er geen bagage in de bagagekluizen achterblijft en geen verstekelingen of verdachte items aan boord
  • het invullen van papierwerk, inclusief het schrijven van een vluchtrapport.

Vaardigheden

Je moet laten zien:

  • communicatie vaardigheden
  • uitzonderlijke klantenservice
  • vertrouwen in het omgaan met een hele reeks mensen
  • goede samenwerkingsvaardigheden omdat je elke dag met verschillende teams samenwerkt
  • mededogen en het vermogen om uw collega’s te ondersteunen
  • discretie bij het omgaan met VIP’s of royalty’s
  • competentie in het omgaan met moeilijke situaties en het vermogen om kalm te blijven onder druk en in noodsituaties
  • de gave om tactvol en diplomatiek te zijn, maar ook assertief waar nodig
  • commercieel bewustzijn en verkoopvaardigheden
  • flexibiliteit in het werken op ongebruikelijke uren op elke dag van het jaar
  • de mogelijkheid om snel en efficiënt te werken, vaak tot korte tijdsbeperkingen
  • rekenvaardigheid voor het afhandelen van geld, inclusief vreemde valuta
  • de capaciteit om in een besloten ruimte te werken
  • het vermogen om situaties rustig en snel te verspreiden.

Wat te verwachten

  • Luchtvaartmaatschappijen die voor de pakketvakantiemarkt zorgen, hebben de neiging om op seizoensbasis luchtcabinebemanningen te werven.
  • Sommige luchtvaartmaatschappijen hebben personeel nodig dat binnen een bepaalde straal / gemakkelijke reisafstand van de luchthaven woont. Flexibiliteit is van vitaal belang omdat personeel mogelijk op korte termijn stand-by moet zijn voor werk. Mogelijk bent u in het buitenland gevestigd.
  • Het werk kan veeleisend zijn, omdat het cabinepersoneel te maken krijgt met moeheid en jetlag, en vaak doorwerkt, als verschillende tijdzones worden overschreden.
  • De luchtvaartmaatschappij zal je voorzien van een uniform, en je moet verwachten dat je je op een slimme manier kleedt en altijd goed verzorgd bent. Veel luchtvaartmaatschappijen staan ​​geen zichtbare tatoeages of piercings toe.
  • Lucht cabinepersoneel werkt vaak in kleine ruimtes en moet veel tijd op hun voeten doorbrengen. Het werk is fysiek zwaar, vooral op langeafstandsvluchten. Het omgaan met lastige passagiers in een afgesloten ruimte, met een publiek, kan stressvol zijn.
  • De hoeveelheid tijd die u buitenshuis doorbrengt, is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waarvoor u werkt en of u werkt aan korte of lange vluchten. Vooral tijdens het langeafstandswerk zijn nachten doorbrengen thuis ver weg.
  • Je werkt met een verscheidenheid aan mensen met verschillende achtergronden en culturen.

WDH Werving en Selectie Recruitment Bureau Lucht cabinepersoneel steward / stewardess