WDH Werving en Selectie Bureau is Landelijk actief en werkt met een vast tarief van 3500 euro per vacature ongeacht opleiding of salaris op een No Cure No Pay basis. Dus u betaald nooit meer dan dit vast tarief.

 

WDH Werving en Selectie Recruitment Bureau Luchtverkeersleider

Als u een uitdagende baan wilt waarvoor een uitstekende concentratie vereist is, kan werken als luchtverkeersleider bij u passen

Als luchtverkeersleider bestuur je een vliegtuig door alle aspecten van zijn vlucht, neem je de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van het vliegtuig en zorg je ervoor dat het op tijd landt en opstijgt.

U zult uiterst geavanceerde radar- en radiocommunicatieapparatuur gebruiken om adviezen, informatie en instructies aan piloten door te geven.

Typen luchtverkeersleiders

Luchtverkeersleiders staan ​​bekend om het werken in controletorens op luchthavens, maar de meerderheid werkt zelfs in controlecentra. Ze zijn verantwoordelijk voor het vliegtuig terwijl het reist, gebruiken de radar om de exacte positie te volgen, houden het veilig in het luchtruim en zorgen voor de meest efficiënte route.

Approach-controllers hebben betrekking op instrumentlandingssystemen, waarmee sommige vliegtuigen automatische landingen kunnen maken en ervoor kunnen zorgen dat vliegtuigen in holdingspatronen worden geplaatst wanneer luchthavens druk zijn. Ze nemen het over van de gebiedscontroleurs als het vliegtuig de luchthaven nadert en geven de eerste toestemming voor het vliegtuig om het vliegveld te benaderen, waarbij alle naderende vliegtuigen in een reeks worden geplaatst om de meest efficiënte volgorde voor de landing te creëren.

In de laatste fase nemen vliegveldcontrollers het roer over, die loodsen begeleiden om een ​​veilige landing te maken vanaf de top van controletorens. Dankzij de torens hebben ze een goed zicht rondom op het luchtvaartterrein. Aerodrome-controllers zorgen ervoor dat het vliegtuig veilig naar zijn parkeerstand komt en dat degenen die de tribune verlaten veilig de landingsbaan bereiken. Op sommige drukke luchthavens zijn de luchtverkeersleiders onderverdeeld in luchtregeling en grondbediening.

Naast het uitvoeren van dezelfde start- en landingsprocedures als civiele luchtverkeersleiders, zorgen luchtverkeersleiders bij de luchtmacht er ook voor dat de luchtbases worden onderhouden en voorbereid voor noodsituaties. Ze communiceren met burgerluchtvaartautoriteiten om ervoor te zorgen dat civiele vliegtuigen veilig door hun luchtruim kunnen vliegen.

verantwoordelijkheden

Uw taken kunnen variëren, afhankelijk van of u als gebied, nadering of luchthavencontroller werkt, maar ze omvatten:

  • houden van radio- en radarcontact met vliegtuigen
  • het sturen van het verkeer van vliegtuigen op weg of op een luchthaven
  • het instrueren van vliegtuigen om te klimmen of dalen en het toewijzen van het laatste vaarniveau
  • het verstrekken van informatie aan vliegtuigen over weersomstandigheden
  • ervoor zorgen dat de minimale afstanden tussen de vliegtuigen worden gehandhaafd
  • omgaan met onverwachte gebeurtenissen, noodsituaties en ongepland verkeer.

Taken specifiek voor de approach en aerodrome controllers zijn:

  • besturen van bewegingen op en buiten start- en landingsbanen
  • omgaan met de grondbeweging van vliegtuigen rond de terminals
  • omgaan met de grondbeweging van voertuigen rond de luchthaven.

Werkuren

Luchtverkeersleiders werken meestal tussen 37 en 40 uur per week, maar dit is verspreid over dagen, nachten, weekends en feestdagen.

Luchtverkeersleiding moet 24 uur per dag bemand zijn, dus ploegendienst wordt gebruikt om er zeker van te zijn dat er altijd dekking is.

Wat te verwachten

  • Luchtverkeersleiders zijn doorgaans verplicht om twee uur aan hun bureau of station te blijven voordat ze een pauze nemen. Het drukke werk en de hoeveelheid concentratie die nodig is om met hoge drukniveaus om te gaan, kan tot vermoeidheid leiden. De kantooromgeving is normaal comfortabel gemaakt, zodat het de controllers helpt bij hun kritische werk.
  • Zelfstandige of freelance werk is vrijwel onmogelijk.
  •  De wet stelt strikte limieten aan het bloed-alcoholgehalte van  Luchtverkeersleiders (ver onder de drank- / aandrijfniveaus) en geneesmiddelen zijn verboden. Willekeurige testen kunnen plaatsvinden.
  • Werk in het buitenland of reizen is ongebruikelijk, maar het is mogelijk om met buitenlandse werkgevers te reizen, met name in Noord-Amerika en het Midden-Oosten.