WDH Werving en Selectie Bureau is Landelijk actief en werkt met een vast tarief van 3500 euro per vacature ongeacht opleiding of salaris op een No Cure No Pay basis.

WDH Werving en Selectie Recruitment Bureau voor Call center manager

 

Call center manager

Als je gedijt in snelle, klantgerichte omgevingen, gemotiveerd bent en over geweldige leiderschapsvaardigheden beschikt, overweeg dan om een ​​callcentermanager te worden

Als manager van een callcenter (ook wel contactcenter genoemd) ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse werking en het beheer van het centrum.

Je bent verantwoordelijk voor het ontmoeten en eventueel stellen van klantenservicedoelen en het plannen van verbeterings- of ontwikkelingsgebieden. Call center managers zorgen ervoor dat oproepen en e-mails door medewerkers worden beantwoord binnen afgesproken tijdschalen en op een gepaste manier.

Call center managers onderhouden contacten met bedrijven waarvoor zij het eerste antwoord geven, evenals de derde partijen die producten leveren aan het centrum. Je coördineert en motiveert het personeel van het callcenter en beheert de werving van personeel.

verantwoordelijkheden

Er zijn twee hoofdtypen callcenters, hoewel sommige centra beide functies kunnen bevatten:

  • inkomende centra – ontvang oproepen en e-mails van klanten en klanten, bijvoorbeeld vragen, verzoeken, bestellingen en klachten
  • uitgaande centra – neem contact op met potentiële klanten en klanten om informatie te verzamelen of een product te verkopen.

Uw taken variëren afhankelijk van het type centrum waarin u werkt, maar houden over het algemeen in:

  • beheer van de dagelijkse werking van het callcenter, inclusief sourcingapparatuur, effectieve resourceplanning en het toepassen van callcenterstrategieën en -operaties
  • doen behoeftenanalyses, prestatiebeoordelingen en kosten / batenanalyses
  • prestatiedoelen vaststellen / halen voor snelheid, efficiëntie, verkoop en kwaliteit
  • zorgen dat alle relevante communicatie en gegevens worden bijgewerkt en vastgelegd
  • klanten adviseren over beschikbare producten en diensten
  • contact onderhouden met supervisors, teamleiders, agenten en derde partijen om informatie te verzamelen en problemen op te lossen
  • onderhouden van up-to-date kennis van ontwikkelingen in de industrie en betrokkenheid bij netwerken
  • monitoring van willekeurige oproepen om de kwaliteit te verbeteren, fouten te minimaliseren en de operationele prestaties te volgen
  • het coördineren van personeelswerving, het schrijven van vacatures en het onderhouden van contacten met HR-personeel
  • het evalueren van de prestaties van het personeel, het identificeren van trainingsbehoeften en het plannen van trainingssessies
  • registratiestatistieken, gebruikerstarieven en de prestatieniveaus van het centrum
  • opstellen van rapporten over deze statistieken, tarieven en prestatieniveaus
  • omgaan met de meest complexe klachten of vragen van klanten
  • organisatie van ploegpatronen en het aantal personeelsleden dat nodig is om aan de vraag te voldoen
  • het coachen, motiveren en behouden van personeel
  • het coördineren van bonus-, belonings- en stimuleringsregelingen
  • het voorspellen en analyseren van gegevens tegen budgetcijfers op een wekelijkse en / of maandelijkse basis.

Vaardigheden

Je moet bezitten:

  • uitstekende communicatievaardigheden
  • een sterke klantgerichtheid en een goede manier van telefoneren
  • het vermogen om goed te werken in teams
  • leiderschapsvaardigheden en het vermogen om personeel te motiveren en te ontwikkelen
  • een verlangen om anderen te helpen hun doelen te bereiken en hun vaardigheden te ontwikkelen
  • vertrouwen en een goede zakelijke zin
  • het vermogen om doelen in te stellen, te halen of te overschrijden
  • een gerichte en gemotiveerde benadering van het werk
  • de mogelijkheid om verandering te beheren.

Werkgevers

Veel organisaties uit verschillende sectoren gebruiken callcenters als een sleutelfunctie van het bedrijf, zoals:

  • financiële instellingen (banken en verzekeringsmaatschappijen)
  • nutsbedrijven
  • Leveranciers van IT-oplossingen (hulplijnen voor productondersteuning)
  • gezondheid (particuliere gezondheidszorg)
  • reizen
  • kleinhandel
  • juridisch advies
  • overheidsdiensten (inclusief die welke omgaan met gevoelige informatie over materiaal en criminaliteit)
  • telecommunicatie

WDH Werving en Selectie Recruitment Bureau voor Call center manager